To prosjekter fra regionen til årets “Good Pitch Europe”!

Kun seks europeiske dokumentarprosjekter er valgt ut til årets versjon av “Good Pitch Europe”. To av prosjektene er norske og filmsenteret har bidratt til utviklingen av begge!

 

Det er prosjektene  THE GIRL IN THE MIRROR (regissør Tone Grøttjord-Glenne og produsent Anita Rehoff Larsen) og iHUMAN (regissør Tonje Hessen Schei og produsent Jonathan Borge Lie). Førstnenvte prosjekt deltok på fjorårets utgave av utviklingsprogrammet “Veier ut av Viken”.

-Det føles stort å bli valgt ut som et av seks prosjekter for Good Pitch Europa 2018, sier regissør Tone Grøttjord Glenne.

-For vårt prosjekt som bevisst har vært finansiert i det «stille», føles det veldig godt å bli løftet ut internasjonalt av en så solid organisasjon som Good Pitch. Det de har fått til gjennom 15 år er utrolig imponerende og filmene «deres» får mye gratis bare ved å være en Good Pitch film. Når det er sagt har vi allerede fått vært på en fire dagers workshop med Good Pitch hvor vi møtte de fem andre film-teamene, blant annet iHuman av Tonje Hessen Schei og Jonathan Borge Lie. Der fikk vi føle ekspertisen og engasjementet Good Pitch putter inn i alle prosjektene, men også hvordan de spesial-tilpasser og tilrettelegger for at hvert eneste prosjekt skal nå så langt som mulig. Det er virkelig unikt!

Årets versjon av Good Pitch Europe arrangeres i Amsterdam 1. oktober og har som mål å koble sammen verdens beste “sosial justice” filmer med nye partnere og allierte. På selve pitchen skal resultatet av seks måneders nøye forberedelser legges frem for et panel av beslutningstakere og påvirkere.

Selve pitchen er en mulighet for nettverking på høyt nivå blant ledende NGOer, akademikere, filantroper, teknologi innovatører og europeisk media. Alle håndplukket med utgangspunkt i hvordan de kan bidra til å maksimere prosjektets sosiale innvirkning ved å bidra til at prosjektet når frem til de som bør se det for at filmen skal få størst mulig innvirkning.

For de av dere som ønsker å sette seg bedre inn i “impact – outreach” arbeid, kan ta være nyttig å ta en titt på Good Pitchś Field Guide

Her kan du lese hva Good Pitch skriver om prosjektene som er valgt ut.